Jumaat, 1 Mei 2009

MESYUARAT PENYELARASAN KOMUNITI BESTARI DAERAH PENGKALAN HULU

Pejabat Penerangan Daerah ,Pengkalan Hulu telah mengambil satu langkah mengadakan Mesyuarat Penyelarasan Komuniti Bestari Daerah Pengkalan Hulu. Mesyuarat itu telah diadakan kali pertamanya pada 28 April 2009 di Anjung Bestari Komuniti Bestari Belukar Semang.

Mesyuarat pertamanya yang dipengerusikan oleh Ismail bin Shafee, Pegawai Penerangan Daerah Pengkalan Hulu telah memberi penerangan akan halatuju mesyuarat penyelarasan tersebut. Mesyuarat Penyelarasan ini akan mengadakan mesyuarat secara tetap setiap 3 bulan sekali dan setiap Komuniti Bestari akan bergilir-gilir menjadi tuan rumah kepada mesyuarat ini. Antara matlamatnya ialah :-

i. Merapatkan hubungan antara kakitangan pejabat dengan AJK Komuniti Bestari.
ii. Mengadakan perbincangan untuk menyelesaikan sesuatu permasalahan.
iii. Menyalurkan maklumat dan isu-isu terkini kepada AJK Komuniti Bestari.
iv. Dapat menyelaraskan percambahan idea dikalangan Pegawai Penyelaras dan AJK
Komuniti Bestari.
v. Dapat memantau dan menambahbaikan Anjung Bestari agar lebih teratur dan kemas.

Didalam mesyuarat tersebut setiap Komuniti Bestari akan diwakili Pengerusi, Setiausaha dan Bendahari. Turut menganggotai mesyuarat ini ialah En.Mohamad Zamri bin Md.Zin dan Md.Sazali bin Abd.Hamid, Pegawai Penyelaras serta En.Ahmad Misran bin Din dan En.Muhamad Hafidza bin Abdul Manaf, Juruaudio Visual dari Pejabat Penerangan Daerah Pengkalan Hulu.

Harapan Pejabat Penerangan Daerah Pengkalan Hulu idea mengadakan mesyuarat penyelarasan ini akan dapat memperkasa Komuniti Bestari didaerah ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan