Rabu, 9 September 2009

Kita Saudara Serumpun

Sejak kebelakangan ini saudara kita di Indonesia sering mengadakan tunjuk perasaan sebagai bantahan bagi menyatakan ketidakpuasan hati mereka kepada Malaysia. Dan yang terbaru hanya kerana masalah tarian telah menimbulkan kekecohan pada rakyat Indonesia.

Sungguh tidak diduga, saudara kita rakyat Indonesia begitu emosional sekarang ini. Kedutaan Malaysia menjadi sasaran protes rakyat Indonesia. Mereka bagaikan sudah hilang pertimbangan fikiran. Semangat persaudaraan diantara kita yang sekian lama kukuh ikatan mereka ketepikan sama sekali. Mereka sedang mengundang api permusuhan dan persengketaan.

Ketidakmatangan saudara kita di seberang sana terutamanya golongan mudanya sudah melampaui batas. Saudara kita sudah lupa bahawa bumi bertuah Malaysia ini tempat saudara -saudara mereka mencari sesuap nasi. Dan sekarang mereka sanggup menghalakan bambu runcing kepada kita.

Saudaraku diseberang sana ! Usahlah kerana sebuah tarian, darah kita mahu dijadikan galang gantinya. KITA ADALAH SAUDARA SERUMPUN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan