Khamis, 30 Julai 2009

Al Fatihah Buat Allahyarham ADUN Permatang Pasir,Pulau Pinang

Ketika sedang memandu didalam perjalanan kepejabat, saya telah menerima SMS dari rakan di Bukit Mertajam. SMSnya berbunyi " Ustaz Hamdan, ADUN Permatang Pasir meninggal dunia. Al Fatihah untuk Allahyarham.
Allahyarham Ustaz Hamdan, saya kenal ketiga saya bertugas di Daerah Bukit Mertajam. Allahyarham menang kerusi DUN Permatang Pasir mewakili Parti PAS. Dan menang mudah. Bagi saya kemenangannya kerana Allahyarham anak tempatan, tidak sombong, mudah mesra dan sedia membantu.
Saya masih ingin ketika Allahyarham bersama Pegawai khasnya mengunjungi Pejabat Kebajikan Masyarakat yang kebetulan disebelah Pejabat Penerangan Daerah Bukit Mertajam pastinya Allahyarham dan Pegawai Khasnya akan menjenguk Pejabat Penerangan. Allahyarham akan berjumpa saya dan meminta penerbitan jabatan.
Itulah secebis kenangan ketika saya mengenali Allahyarham. Semoga Allah Mencucuri Rohnya serta menempatkannya dikalangan orang-orang Soleh. Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan